Sociálny pracovník je v každodennom kontakte s obyvateľmi, poskytuje im informácie, rady, pomáha im prekonávať rôzne náročné situácie, v ktorých sa ocitnú. Sociálny pracovník už pred nástupom klienta do zariadenia získava a spracováva informácie o jeho sociálnej situácii, zdravotných ťažkostiach, rodinných pomeroch a spoločne s klientom sa snažia nájsť adekvátne riešenie jeho situácie. Po umiestnení klienta do zariadenia pokračuje v priebežnom získavaní údajov o prijímateľovi sociálnej služby a v spolupráci s ostatnými zamestnancami pre neho vytvára čo najideálnejší individuálny program, aktivity. Sociálny pracovník pripravuje podklady na prijatie do zariadenia a uzatváranie zmlúv s prijímateľom sociálnej služby, ďalej poskytuje poradenské služby, vedie osobnú agendu, sprostredkováva kontakt s rodinou, vykonáva a zabezpečuje úschovu cenných vecí prijímateľov sociálnej služby, organizuje kultúrne a spoločenské podujatia.
Znalosť Zákona o sociálnych službách č. 448/2008 Z.z.
Vedenie evidencie prijímateľov, komunikácia s mestami, obcami a MPSVaR.