• Zabezpečovanie správy a dostupnosti prevádzky centralizovaných aplikácií informačných systémov a IT služieb a činností súvisiacich s rozvojom informačných systémov - hlavne v oblasti e-služieb finančnej správy. Sledovanie a monitorovanie dostupnosti a výkonu informačných systémov, následné vyhodnocovanie trendov a vypracovávanie reportov a neštandardných výstupov. Riešenie neštandardných stavov a incidentov pri správe informačných systémov za príslušnú oblasť - a to aj v mimopracovnej dobe, formou pohotovosti - a koordinácia používateľov počas výluky systému. Poskytovanie podpory alebo jej zabezpečovanie pre používateľov IT aplikačných služieb.
• Zabezpečovanie vykonávania príslušných procesov v rámci zavedených štandardov ITIL.
• Vykonávanie správy používateľských a aplikačných prístupových práv a hesiel v centralizovaných aplikáciách informačných systémov, správy prístupových práv externých subjektov k aplikačnej časti informačných systémov.
• Vypracovávanie odborných stanovísk, podkladov k materiálom a dokumentácií za príslušnú oblasť.
• Spolupráca pri vývoji a realizácii častí informačných systémov v príslušnej oblasti, účasť v pracovných tímoch projektov.