- zodpovedanie za výber, zloženie a konečnú cenu objednávaných tovarov, materiálov a služieb (doprava tovaru a pomocných výrobných produktov);
- kontaktovanie súčasných dodávateľov, zadávanie objednávok na základe výrobného plánu, sledovanie dodania materiálu v požadovanom termíne, získavanie informácií o kvalite, cene a dodacích možnostiach;
- denná kontrola stavu objednávok a s ohľadom na potreby výroby, dostupnosť
výrobného materiálu (suroviny, obaly, kartóny, pomocné výrobné produkty);
- komunikácia s dodávateľmi, vyhľadávanie nových dodávateľov a monitorovanie vhodných ponúk;
- vedenie obchodných rokovaní so súčasnými i potenciálnymi dodávateľmi, vyjednávanie a dohadovanie zmluvných podmienok;
- analyzovanie a vyhodnocovanie cenových ponúk, vyjednávanie s dodávateľmi, hodnotenie tovaru;
- sledovanie trhu, aktuálnych trendov a konkurenčných aktivít;
- zabezpečovanie vybavovania reklamácií;
- optimalizácia nákupných procesov za účelom dosiahnutia efektívneho chodu výroby;
- riešenie problémov s dodávateľmi a hodnotenie spolupráce s nimi;
- optimalizácia procesov s cieľom minimalizovať náklady a potenciálne problémy;
- riadenie nákupu materiálov, inventarizácia a optimalizácia skladových zásob;
- zabezpečovanie prepravy so schválenými prepravnými spoločnosťami;
- úzka spolupráca a koordinácia s oddelením výroby a celej spoločnosti.